Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bennyklashagelin
Hej!
Undrar om någon vet om det är reglagewire som har lossnat eller om ventilen är trasig , för jag kan ej stänga av helt utan det kommer lite hela tiden , det blir jobbigt på sommaren . Detta gäller en Volvo 245GLT - årsm 1991.
Tacksam för svar här.. Benny
av Vovlo_Henrik
Troligen har wiren lossnat eller flyttat sig på värmekranen, den sitter snett ovanför gaspedalen kika där samtidigt som du drar i reglaget så ser du om den rör sig tillräckligt för att kunna stänga :-)-)
av greenbay
Det har hänt mig att kranen slutat täta ordentligt i stängt läge, litet läckage förbi alltså.
Jag har för mig att en ny ventil inte var särskilt dyr, däremot var den inte likadan som den gamla, så det tillkom 2 st slangar, men det var alltså inte dyrt, (då).
/greenbay
Användarvisningsbild
av Sparkz
Lossa slangarna i motorrummet, kläm med t ex 19-190 på biltema eller plugga så slipper du tömma motor och kyl. Se till så kranen är öppen och blås ut vattnet i elementet med tryckluft så blir det inte så söligt i bilen.
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]