- lör 20 okt 2007, 21:30
När jag köpte bilen hade jag problem med att kopplingen högg när man skulle igång och det var lätt för tjuvstopp etc. Speciellt bökigt var det när man skulle dra husvagn. Nu har jag lärt mig köra med den, tar man den på rätt sätt är det inget problem. Kopplingen har nu rullat 20 000 mil på 10 år och det är precis samma fenomen ännu. Problemet är när jag skall låna ut bilen till någon, vilket jag av den anledningen nästan aldrig gör.
Först trodde jag lamellerna var slut, men så kan det ju inte vara. Dessutom är det inget problem om man slirar lite mer, men det vill man ju inte! Bör tilläggas att det inte är några problem med vibrationer eller obalans vid körning. Vill inte riva ner och titta men ni kanske vet vad som kan vara fel? Kopplingen har nu rullat minst 30k.
Motorkuddarna är utbytta liksom stödlagret utan någon skillnad, och det förekommer inga onormala glapp i knutar etc.
Tacksam för tips.
// Andreas
Först trodde jag lamellerna var slut, men så kan det ju inte vara. Dessutom är det inget problem om man slirar lite mer, men det vill man ju inte! Bör tilläggas att det inte är några problem med vibrationer eller obalans vid körning. Vill inte riva ner och titta men ni kanske vet vad som kan vara fel? Kopplingen har nu rullat minst 30k.
Motorkuddarna är utbytta liksom stödlagret utan någon skillnad, och det förekommer inga onormala glapp i knutar etc.
Tacksam för tips.
// Andreas