- mån 19 feb 2007, 10:39
#88901
Fick hjälpa en Maserati Quattroporte (den senase) att komma uppför en liten backe senast det var halt. När jag sen mötte samma backe med min röda värsting gick det som en dans!
Det var nån nätpladdrare som påstod att 360 har diffbroms, och min första tanke var att det låter ju helt orimligt på en billig gubb-bil med ynka 105 hästar, men den tar sig fram sjukt bra i halka så jag blev osäker...
När jag nämde framkomligheten och diffspärr-ryktet för min far gissade han att konstruktionen med växellådan baktill gör att det blir nästintill gratis att konstruera en diffspärr, och att Volvo därför gjort detta.
Alltså: Beror 360:s suveräna framkomlighet på diffbroms, eller är det bara den gynnsamma viktfördelningen som gör att det driver så bra?
Tack på förhand!
Det var nån nätpladdrare som påstod att 360 har diffbroms, och min första tanke var att det låter ju helt orimligt på en billig gubb-bil med ynka 105 hästar, men den tar sig fram sjukt bra i halka så jag blev osäker...
När jag nämde framkomligheten och diffspärr-ryktet för min far gissade han att konstruktionen med växellådan baktill gör att det blir nästintill gratis att konstruera en diffspärr, och att Volvo därför gjort detta.
Alltså: Beror 360:s suveräna framkomlighet på diffbroms, eller är det bara den gynnsamma viktfördelningen som gör att det driver så bra?
Tack på förhand!
Reportern frågade bratzen vad de saknade. "En röd 360" svarade en av dem. Just vad jag har tänkte jag...