Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Caz
Har letat efter en manual online men hittar ingen så jag hoppas att det finns någon här som kan hjälpa mig och förklara hur man gör för att byta generatorrem på en 460? (94. 2.0 )

Tacksam för svar
Caroline
Användarvisningsbild
av vetten
Inte så svårt om du inte har AC, om du kollar lite så ser du vad du behöver ta loss, dvs. om du inte har tummen mitt i handen och är helt novis, men då ska du ju inte skruva bil överhuvudtaget 8)
Ja jag tycker själv att om man kollar så ser man vad som måste lossas, spännare, kanske någon kåpa osv. va noga med att remmen hamnar rätt i spåren på remskivorna bara så att den inte ligger lite utanför.
Kolla först noga och om du inte ser då så skriv igen så ska jag försöka lotsa dej och tala isåfall om om du har AC eller inte för då blir det lita annat också :-)-)
Jo du måste lossa lite på bulten som håller generatorn så att den kan röra sej bakåt när du släpper spänningen på remmen och sen behöver du ev. hjälpa generatorn lite på väg tillbaks men t.ex. en stor mejsel :mrgreen:
Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]

Det finns felkoder att läsa ut eftersom motor[…]