Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ägare till en volvo 460 automat från 95.
När jag skulle köra de få kilometrarna och skriva högskoleprovet i går morse hände följande.

Jag tryckte "spolarspaken" mot mig för att få tvättat bort lite damm och skvätt. Men sen körde spolarpumpen bara på och vindrutetorkaren med. Inga sapkmanövrar kunde få den att sluta. Kändes rätt fånigt och det låter ju en del när spolarpumpen kör...
Väl framme på parkeringen ringde jag upp en svåger som guidade mig att kolla säkringarna. Jag hittade en ( nr 5 eller 6 ) där det stod washer+wiper+ heated seats. Drog ur den. Problemet kvarstod nä nycklen vreds om.

Så jag fick hälla i en flaska vatten i spolartanken och köra hem under vilt spolande till vattnet tog slut rätt snabbt...

Får väl försöka få en tid på verkstan på måndag för nu är allt stängt, om jag nu får en tid så snabbt :-(

Jag hoppas på att någon här har någon bra idé eller egen erfarenhet på vad jag kan göra.
Jag är novis kan jag ju säga!

Tack på förhand :-)
vetten skrev:Det kan vara en trasig kontakt i torkarspaken eller ett relä som har bränt fast.
Problemet är åtgärdat.
Letade vidare på nätet och hittade en blogg som beskrev samma problem. Där var det en trasig motor/relä(?) vid ena strålkastartorkaren som hade bränt. VId kontroll så fungerade inte vindrutetorkare,+spolningsfunktionpå höger strålkastare. Kopplade ur kontakten där, och "voila" allt annat fungerade som det skulle: strålkastare, spolare, vindrutetorkare.

"Bara" torkare/spolare på höger framlykta är ur funktion, ingen brådska med att fixa detta heller :lol:

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]