Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomaber
Hej,

Har en gammal 242 från -75 utan nyckeln till alla lås på den. De är inte samma nyckel som till tändningslåset, så jag undrar om det finns nycklar från andra volvos som passar till mina lås som man kan få tag på? Eller finns det endast 1 nyckel till det lås jag har?

Funkar inte det så måste jag byta ut ett lås till en dörr samt till skuffen från någon annan bil, för det borde väl funka fint? Eller finns det någon annan lösning till problemet? :???: Kanske går att bara dra ett snöre bak till skuffen som man kan dra i inifrån så man öppnar skuffen? Väldigt tacksam för alla tips :)
av Amarace
Rätt så självklart att inte nycklar från andra bilar passar till din bil, annars skulle ju vitsen med att ha lås vara obefintlig ;)

Ibland kan man med lirkande få en annan nyckel att fungera, men då ska man ha en stadig nyckelknippa att testa med. Så enklast är att byta lås helt enkelt. Samma lås från 73-77 (passar från 67-72 också men då är det mindre nyckel).

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]