Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anp
I bagageutrymmet kan du komma åt kablarna till tankpumpen, kolla att du har ström i dom först.
Du kan också mata på egen ström till tankpumpen för att test-tvångsköra den, fungerar den ändå inte är det troligt att den gjort sitt.
Har du kollat om du har några felkoder?

När den går dåligt så kan du prova detta:
Prova bränsletrycket eller kläm ihop returen med en tång
med något emellan så du inte skadar slangen, går den bättre
så kan det vara BTR:en
Tack för alla svar men körde i slutet av förra veckan några dagar problemfritt. Har inte mätt ngt eftersom problemet löste sig. Det enda jag gjort är att rulla de bakelit säkringarna som finns till vänster på ratt sidan varav två st är för just huvud pump och tank pump samt tog ut säkringen bakom batteriet som är till för att skydda pumprelät och sprayade crc 56 fukt/kontaktspray samt tryckte i den igen. Bilen funkar klockrent så det var antagligen ett kontaktproblem - låter som en sk.. sak men felen kom så spontant så det är svårt att koppla det till bakelitsäkringarnas kontakt. Har haft problem med detta förut när mitt larm börjar få konstiga nycker - kanappt att det reagerar osv, hänt 2 eller 3 gånger. Bilen har endast gått 14,5k så den har inte gått långt iaf. Dock ser det ut som Volvos bakelit säkrings lösning ärjar och oxiderar och ställer till det.//R

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]