Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Tror inte att det går att få tätt med kylarcement då vattenpumparna har en benägenhet att börja läcka när dom är slut ?:-/ Att byta vattenpump på en 400-serie innebär att du måste ta bort kamremmen för att kunna byta och då är det säkrast att byta remmen samtidigt. Det är iofs. inte så svårt att göra men trångt. Om du ändå tänker testa med kylarcement så ska det hällas i expansionskärlet och sen kör man motorn ordentligt varm så att vattnet får cirkulera ordentligt.
Användarvisningsbild
av vetten
Tomas88 skrev:Förtydligade din rubrik. Tänk på att sätta en tydligare rubrik i fortsättningen, så får du lättare hjälp också.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=27457
Ja du Moderator ?:-/ Jag tycker inte att rubriken va på något sätt otydlig utan snarare tvärt om, VÄLDIGT TYDLIG :-O)
Eller är jag så dum att jag inte fattar vad han frågar efter så är jag DUM :-O) Sluta tjata om bagateller :-)-)
Jag tycker att rubriken som står överst i inlägget är HELT KORREKT "Läckage vid vattenpumpen, 440 -95" Kan det vara mer tydligt eller är du bara lite fel ute nu ?:-/
Visst vi vet ju inte vad det stog från början men innan du klankar ner på nån av oss så MÅSTE DU VARA TYDLIGARE om hur och vad :-O)
Tycker att för att vara moderator så är du fel ute eller redovisa vad som va rubrik från början så vi andra vanliga "Dödliga :mrgreen: " vet :-)-)
Användarvisningsbild
av MoteX740
vetten skrev:
Tomas88 skrev:Förtydligade din rubrik. Tänk på att sätta en tydligare rubrik i fortsättningen, så får du lättare hjälp också.

Ja du Moderator ?:-/ Jag tycker inte att rubriken va på något sätt otydlig utan snarare tvärt om, VÄLDIGT TYDLIG :-O)
Eller är jag så dum att jag inte fattar vad han frågar efter så är jag DUM :-O) Sluta tjata om bagateller :-)-)
Jag tycker att rubriken som står överst i inlägget är HELT KORREKT "Läckage vid vattenpumpen, 440 -95" Kan det vara mer tydligt eller är du bara lite fel ute nu ?:-/
Visst vi vet ju inte vad det stog från början men innan du klankar ner på nån av oss så MÅSTE DU VARA TYDLIGARE om hur och vad :-O)
Tycker att för att vara moderator så är du fel ute eller redovisa vad som va rubrik från början så vi andra vanliga "Dödliga :mrgreen: " vet :-)-)
¨

Det va moderatorn ( tomas88 ) som ändrade rubriken till Läckage vid vattenpumpen, 440-95. Nej Den kan fan inte vara mycket tydligare än så, Men Innan hette tråden bara " Läckage " !
Va inte så jävla vresig! ta reda på fakta innan du muppar upp dig på forumet!
Användarvisningsbild
av vetten
MoteX740 skrev:
vetten skrev:

Visst vi vet ju inte vad det stod från början men innan du klankar ner på nån av oss så MÅSTE DU VARA TYDLIGARE om hur och vad :-O)
¨

Det va moderatorn ( tomas88 ) som ändrade rubriken till Läckage vid vattenpumpen, 440-95. Nej Den kan fan inte vara mycket tydligare än så, Men Innan hette tråden bara " Läckage " !
Va inte så jävla vresig! ta reda på fakta innan du muppar upp dig på forumet!
Väx upp lillponken och försök att vara lite konstruktiv och hjälp till lite själv ibland. Jag borde naturligtvis PM:at moderatorn direkt istället för att skriva här så att småglinen slapp reta upp sej på oväsentligheter ?:-/ Jag tycker för övrigt att om nu rubriken bara va " Läckage " så räcker det för mej, att jag sen tycker att en del av moderatorerna är lite för petiga med rubriksättningen ibland så står jag för det. Tänk på att många och jag hoppas att det gäller dom flesta här på forumet behöver hjälp eller kan hjälpa och ska få det förhoppningsvis.
Vill du ha ett tjattforum så finns det hur många som helst på nätet att klanka på andra på så gå dit och lek om du behöver :(
Användarvisningsbild
av Brainy
Hörru Vetten, dra inte in Motex i det här när allt han gjorde var att förklara vad Thomas har gjort då han liksom jag är övertygad om att du missförstått det.

Angående rubriker så tar vi väl det en gång för alla. Trådrubriken var innan Thomas ändrade bara "Läckage", det är en dålig rubrik som vilken moderator som helst hade anmärkt på. Det står i reglerna att en rubrik ska vara så informativ som möjligt, det är inte "Läckage". "Läckage vid vattenpumpen, 440 -95" är däremot betydligt bättre.
Anledningarma till att vi har dessa regler är dels för att skapa mer ordning och reda på forumet, alltså få det mer lättöverskådligt. Det blir då lättare att se vad en tråd handlar om och chansen till svar från fler blir större.
MEN en stor anledning är också för att underlätta sökfunktionen, om någon om ett år börjar söka efter ett fel och i resultatlistan får upp 100 rubriker där det bara står "läckage" hur ska denne då veta vilken tråd som passar hans problem bäst?

Vidare så hänvisar jag till forumsreglerna om att kontakta moderatorer via pm, jag räknar med att du följer det i fortsättningen!

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]