Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Jag ska besiktiga min Volvo 460 2.0 SE -96 nästa onsdag och en av de framme dimljus funkar inte.
Jag har läst att SBP struntar i den om båda dimljus är ute men om en funkar och den andra funkar inte jag maste fixa den. Jag har haft så manga problemer att fixa bilen innan bilprovningen att jag vill inte fixa mer för ett par månader :roll: .
Jag tror att den skulle vara enklare att vara "inaktivera" de så att dem gör inte att testa på Bilprovning.
Kan någon säga hur kan man göra så? Vart finns säkringarna for dimljuset?

Har någon bytt en glödlampa på den framme dimljus? Jag har bytt några av bilen glödlampor men den ser mycket hardare nere där de dimljusar sitter...

Tack for hjälpen!

PS Förlåt för min dålig svenska
Jag skulle gärna slippa fixa mera till bilen :) men icke!
Har tittat på säkringarna och de dimljus framme har samma säkring än parkering ljuset. Så det gör inte att ta bort säkringen.
Dimljus sitter i en liten utrymme och det går inte att manipulera den utan att lyfta bilen... så nu ska jag åka till en OK/Q8 mack for att lyfta bilen och, hoppas jag, fixa den ( om de har den glödlamp dom bvehovs pa macken )!
När ske det har ta slut! Jag undrar varför har jag en bil varje gång Bilprovningen närmar seg :)

TACK FOR HJÄLPEN!

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]