Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 440 -95 1.8i
Hej, nu är det såhär att när jag gasar så tvekar bilen ca 1 sek som om den vill stanna :shock: . Sen går det relativt bra förutom att den hackar när man fortsätter accelerera :???: . Är det nån som har en aning om vad det här kan va. Luft filter och soppafilter är bytt :evil:
Användarvisningsbild
av Pliind
kolla upp soppa pumpen! vet inte om din bil har 2st pumpar, men har liknande problem på min och då är de pumpen i tanken som börjar ge sig..
av bobbobatar
Jag har haft liknande problem som återkommer vid fuktigt väder. I mitt fall var det kontaktstycket till spridarna som glappade. Åtgärd: Kontaktspray samt skrapa bort ärg på kontaktsycken.
Jag tror att jag bara har en pump i min 440 och den verkar funka bra, jag putsat och rengjort mitt fördelarlock + rotor och nu hackar inte bilen under acceleration men den tvekar fortfarande första
sekunden där, känns som mom den ska dör och sen kommer kraften som ett gummiband. Jag får testa det där med tändkablarna ifall det hjälper.
av fronta
Skulle tippa på att ngn av dem är på väg att ge sig, glöm inte den till spolen, den var halvtaskig på min en gång, hade exakt samma symptom..
Går ju att mäta resistansen i dem, men är lite knivigt, bättre att testa med en ny eller en man vet är OK, ta en lång som räcker till alla o byt sedan en efter en o se om den svarar på gas direkt efter varje byte
Användarvisningsbild
av vetten
0Ja som jag skrev i den andra tråden 8) Kolla så att du inte har något glapp i jordpunkter eller kontaktstycken, för när du gasar med belastning så rör ej motorn mera än när du varvar stillastående :roll:
Användarvisningsbild
av Pliind
Jag har mer eller mindre blivit av med detta problem då bytte jag, soppafilter, tändstift soppa pump i tanken, LMM och tempgivaren till motorstyrningen

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]