- tor 02 okt 2008, 20:51
har ett litet
eller för mig stort problem
med min 440 turbo
den startar snällt när den är kall
när den är varm får man nöta en stund och när den väl startar svart rycker den som om man haft chocken på
har också precis besiktigat och den har fått tok för höga värden på i stor sett allt
vi tom gång - förhöjd tomgång skall vara ca 0.5 mina värden pendlar mellan 2-5
hc skall vara 100 detta värde pendlar också i bland 100 men lika ofta far den i väg på 180-200
den ha också egenheten att lägga sig på 1200 varv och i bland lite själv gas när man kör på låga varv när den är varm kall är det 1000varv
detta fel fixat
tror jag tog loss massa koplingar till olika givae och kontakt sprejade
vid full fart eller över 2000 varv går den perfekt
och enligt färdatorn tycker jag bränsle förbruknning på högre varv är helt rimliga
vore glad om du har något tips
motor temp okej = 87 grader enligt färd dator
motor temp okej
motorn går jämt och fint annars ...
eller för mig stort problem
med min 440 turbo
den startar snällt när den är kall
när den är varm får man nöta en stund och när den väl startar svart rycker den som om man haft chocken på
har också precis besiktigat och den har fått tok för höga värden på i stor sett allt
vi tom gång - förhöjd tomgång skall vara ca 0.5 mina värden pendlar mellan 2-5
hc skall vara 100 detta värde pendlar också i bland 100 men lika ofta far den i väg på 180-200
den ha också egenheten att lägga sig på 1200 varv och i bland lite själv gas när man kör på låga varv när den är varm kall är det 1000varv
detta fel fixat
tror jag tog loss massa koplingar till olika givae och kontakt sprejade
vid full fart eller över 2000 varv går den perfekt
och enligt färdatorn tycker jag bränsle förbruknning på högre varv är helt rimliga
vore glad om du har något tips
motor temp okej = 87 grader enligt färd dator
motor temp okej
motorn går jämt och fint annars ...