Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skärpning nu,läser vi inläggen eller? Det är inte min tråd.Mina inlägg har samtliga innehåll till vad tråden lyder.
Vi kan ju lika gärna låsa tråden innan det blir mer pajkastning för det verkar ju inte intressant att byta mer saker på bilen.
Jag får väl be dig vetten om ursäkt för vad jag kände när jag vart du:ad,även fast du har något med det att göra.
Och lite om tråden så håller jag fast vid temperaturen som nästa steg om det skulle bli aktuellt
blomman skrev:Skärpning nu,läser vi inläggen eller? Det är inte min tråd.Mina inlägg har samtliga innehåll till vad tråden lyder.
Vi kan ju lika gärna låsa tråden innan det blir mer pajkastning för det verkar ju inte intressant att byta mer saker på bilen.
Jag får väl be dig vetten om ursäkt för vad jag kände när jag vart du:ad,även fast du har något med det att göra.
Och lite om tråden så håller jag fast vid temperaturen som nästa steg om det skulle bli aktuellt
Och där håller jag också med dej "blomman" detta är seriöst :lol:
Bennys skrev:Jag har en Volvo 445 1990 års modell. Jag har alltid haft högt HC värde. Det har varit mellan 150 och 500 på besiktningarna. En gång fyllde jag på med E85 och fick ner HC halten till 68 men det var enda gången. Vi har bytt lamdasonden, tändstift, bytt olja och filter och nu senast bytte vi Katalysatorn. ÄNDÅ var OC på 2 och HC halten på över 500!!!! VAD ÄR NU FELET DÅ? Nu är jag less...för det är det enda felet på bilen som de anmärker om. Skall jag skrota den eller finns det något annat man kan kolla och åtgärda? Snälla, hjälp mig! :oops:
Hoppas att jag inte har förstört din tråd allt för mycket genom mina inlägg utan att du stannar kvar här ändå, för vi är här för att hjälpa och dessutom få hjälp med andra med problem och det är min inställning och den står jag för och försöker leva upp till :-)-) Så alla ni därute :mrgreen: kom igen med era frågor och svar så blir vi alla glada :lol:
Dom här frågorna bör bli besvarade om det ska gå att lösa problemet.
CarMan skrev:1. som sagt så måstemotorn vara varm.
2. hur hög är HC & alla andra värden, vill gärna ala värden!
+ vad du får för värden om d håller varv på motorn
3. alla fel du känner till måste lagas, går inte att hoppa över nått.
4. vad har du för värden på lamda sonden
CarMan skrev:går bilen rent? elle misar den?
hur gammal är oljan (i tid & milal)

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]