Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeGubben
Att det ser ut som att bränslet försvinner är väl att du har filtret på trycksidan.
Och då det blir tryck så minksar luftbubblan för att då du stannat ock läckage gör det trycklöst så blir ju bubblan större då den inte trycks ihop.

MEN kan du bara köra i nån 500-meter så får du sannolikt inte fram bränsle till förgasaren.
Dra ur slangen ur förgasaren och låt den gå ner i en flaska och kolla hur den pumpar.
Dock är ju systentrycket runt 3-hg(hekto) så det skiljer på fritt och med tryck.

Nålventilen kan kärva ihop och då blir det att man inte kan gasa på.
Kolla oljan i förgasaren också, men då brukar dom ofta vara svårstartade också, då 'klockan' hoppar upp för snabbt.

Är du säker på att membranet är helt.
Det kan bli sådana där sympton då membranet är trasigt, men då surar den, det blir svartrök.
Ojämn tomgång kan vara bromsservon som börjat läka.
Användarvisningsbild
av volvo racer
nu har jag bytt soppapumpen, men jag har inte kunnat provstarta den för batteriet har blivit dött. hur ska jag kolla nålventilen? förgasar olja har den. då jag kollade på membramet så såg det helt ut, men det kan ju vara nått litet hål eller nått som jag inte såg.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Byt ut membranet oavsett vilket, det räcker med en liiten skada på det för att orsaka stora beskymmer med gången. Kostar ju inte skjortan :wink:
Kolla så att lyftningen till tanken fungerar, t ex kör tills den stannar och gå då rakt ut och känn på tanklocket, pyser det när du öppnar så är luftningen tätt och den kan omöjligt suga fram bränslet till förgasaren.
Hade liknande beskymmer med en VW Scirocco nämligen, när jag väl hittade felet så var det bara att byta ut tanklocket sen gick den som en klocka igen.
Eftermarknads-HUD till V60 mfl.

Blev det något köp. Funderar sj&aum[…]

Kopplingsbyter V40 -04, M56

Tjenare gubbar, Bil: Volvo V40 2004 Motor: B4204[…]

Elpriset

Mälarenergi har effektavgift 7-19 på va[…]

Vad är det alla yrar om???? Inget är v&a[…]