Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Gammal tråd men jag fyller på med det lilla jag vet ;-)

Till min S60 kostade flamvakten 1700:- att få bytt på märkesverkstad. Det e stålarna man får pröjsa om man inte kan meka själv eller har långt till Brainded 8) .

M V H
---> M10
Användarvisningsbild
av Örnen
Enligt min erfarenhet är det oftast jordfel. Sök jordkabeln från styrenheten och gnugga/slipa så den jordar ordentligt. Värmaren har en egen säkring som brukar vara någonstans i närheten av ordinarie säkringsdosa i form av en hängsäkring. (På 240 modellen sitter den där) Vet ej säkert om det är så på andra modeller. Går även bra att sätta en extra strömtillförsel genom att söka +matnkabeln till styrenheten och sätta en avsäkrad kabel direkt batteri +. Plocka lös insugnröret ,toppen på värmaren (OBS 3st skruvar, glödstift och flamvakt. Bryt ut överdelen med fläktdelen med en träpinne genom hålet där glödstiftet satt. Vik åt sidan och låt bränsleröret sitta kvar. Blås ur förbränningskammare och avgasrör med tryckluft utomhus. Var noga vid återmontering att glödstiftets inre hål centreras (i kammaren) med det yttre gängade hålet på värmaren.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]