Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tintin
Hej,

Det är så att min mormor eventuellt ska sälja sin bil och undrar lite vad hon kan få för den. Det är en "pariserblå" 480 ES -92 från Tyskland som gått strax över 3000 mil när hon köpte den och som nu har gått ca 8900. Har förvarats i varmgarage sedan 98, har nybytt kamrem och inga fel vad jag vet. Väldigt lite rost, knappt märkbart. Läderklädsel (fast det kanske alla hade?).

Vad tror ni?
Om du kollar in 480 på Blocket så kommer du att upptäcka att dessa bilar står lågt i pris, ES-modellen är ju dessutom mindre eftertraktad än turbon. Du kan ju testa att sätta ut den här och på http://www.svenska480klubben.com/ En -92 ES i gott skick och med så mycket utrustning som möjligt bör väl ligga mellan 10000:- till 20000:- ju nyare desto attraktivare, dom slutade tillverkas -95. Kom ihåg att om du ska sätta ut den på Blocket så ta med bilder på bilen och förvänta dej inte att få för mycket, men kan du inte överta den själv och spara den några år för modellen kommer inte att sjunka mer i värde utan snarare att gå upp, skulle tro att ett välbevarat ex kommer att kosta ganska mycket om sådär en 10 år.

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]