Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mesa12331
Tips på vart man kan köpa allt jag behöver på och lacka om bilen, jag har tänkt å lacka bilen i färgkod 332 och vet inte vart man ska gå och köpa färg samt hur många liter som krävs
av Rödsorken
Bilfärg.se och Spraycan är välrenommerade företag. Åtgången vet ju firmorna. Några liter för en normal bil + härdare + thinner i lite mindre mängd. Har du aldrig gjort detta förut eller har hjälp av någon låter det svårt. Underarbetet är helt avgörande för ett gott resultat, även om många amatörer har gjort fantastiska jobb i garaget. Det trista är naturligtvis att kosta på all utrustning och lägga alla timmar på jobbet och sluta med ett "halvbra" resultat. Men kul att prova.
PS En firma jag vidtalade om en lackering sa 6000 kr för en motorhuv, så en hemmapulare med gott om tid kan spara pengar. Precis som när man bakar sitt eget bröd på mjöl i storsäck.
Användarvisningsbild
av Davveberg
Mesa12331 skrev:Tips på vart man kan köpa allt jag behöver på och lacka om bilen, jag har tänkt å lacka bilen i färgkod 332 och vet inte vart man ska gå och köpa färg samt hur många liter som krävs
Skulle tipsa om Bilfärg.se, bra priser, snabba leveranser och kan bryta fram den färg du vill ha. Dom har även alla tillbehör.Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Volvo färg

Står på typningsskylten.

Min bränslepump i tanken behöver bytas. […]

V60 bifuel, -18: omkopplaren

Tack för tipset min vän :) Men lite f&ou[…]

HVO 100 för dyrt?

varför väljer man HVO100?