Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wikens0717
Hallå har en 245 gle från 79 som jag hade velat ha en pris idé på har ingen aning vad man kan ta för den, har förstått att dom inte är jätte vanliga, och den jag har startar inte och vet inte vad problemet är, den går runt och har gnista vet inte riktigt hur det är på
Soppa fronten, fått den av min bror och det är han som donat med den innan och försökt få igång den, relativt fin invändigt och i karossen iaf, men hade velat ha nått hum om vad man kan ta för den^^’ tack på förhand.
av Rödsorken
Original prisas högt, gärnamodeller med lite lulllull, t ex GLE! Orörd original, få ägare och låga mil. Då kostar de sexsiffrigt. Slitna vagnar är värdefulla - mer än man kan tro. Jag menar Volvo/SAAB. Vad kostar en rostig gammal bil? Femhundra som reservdelsvagn? Bara allt är med och den startar så ökar värdet tiofalt. Ett föremål är värt vad någon skulle betala för det. Jag skulle undersöka vad andra begär för liknande bilar som ett riktvärde. Naturligtvis inträder 240 i klassikerkategorin småningom eftersom så många EPA-fierats och sladdats till skrot av unga killar. Ursäkta mitt luddiga svar.
av Amarace
Tyvärr är dom inte uppe i så högt värde, och för att ha ett hyffsat värde ska dom inte vara rostiga och målad med body/mattsvart färg i nederkant dörrar och skärmkanter. Bra skick så kanske 10000kr mer än en GL av samma årsmodell. I det där skicket så spelar modell mindre roll, det krävs mycket pengar att få i fint skick, skyporten förstör en hel del av värdet.
av Rödsorken
(Jag kikade på en 245GLT 90:a. En ägare, alltid garage och hysteriskt låga 21 000 mil. Första priset var 140', men spekulanterna kom vid 110'. Tror den gick för det. För mig var utrustningspaketet med fönsterhissar och varvräknare egentligen en nackdel, men den var särdeles snygg. En s k tidskapsel nästan.)
av StoraB
Finns elrutor. skinnsäten, AC, insprut., Auto, "guldmet.o allt fungerar i slitet orig.skick kan priset bli 50.000:- eller mer.
Användarvisningsbild
av V9097
Om jag var i läget att sälja en sådan bil hade jag kontaktat någon av auktionssiterna Bilweb auctions eller Bidders Highway. Visserligen försvinner en del pengar i avgift, men man får bra exponering av sitt objekt.

Jättesvårt att säga vad bilen är värd, just därför skulle jag välja att sälja på auktion.
av Amarace
StoraB skrev:Finns elrutor. skinnsäten, AC, insprut., Auto, "guldmet.o allt fungerar i slitet orig.skick kan priset bli 50.000:- eller mer.
Har du kollat på bilden? Det är väldigt mycket jobb på den bilen, rostlagning (bodyn i nederkant är ju inte för att förfina, utan för att dölja rost, och rutramen ser ut att vara väldigt dålig, syns det sådär är det värre där det inte syns), hellack behövs sedan, skyporten ska läggas igen o.s.v. Då spelar inte elhissar m.m. Nån roll, det är relativt billigt att sätta dit om man vill. En GLE 79 är inte så utrustad original.
En i det där skicket är inte många tusenlappar.
Volvo färg

Står på typningsskylten.

Min bränslepump i tanken behöver bytas. […]

V60 bifuel, -18: omkopplaren

Tack för tipset min vän :) Men lite f&ou[…]

HVO 100 för dyrt?

varför väljer man HVO100?