Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChristianNS240
Hej jag undrar vilken kabel det är som är jord till mätarhuset på en 240 88a skulle uppskatta snabbt svar då jag gära vill ha med mig den på classic car week
Användarvisningsbild
av lennarte
Brun kabel är signal jord, svart kabel komponent jord, blå kabel batteri jord (från batteri och generator) och röd kabel (till laddningsregulator) är jord för laddningslampan.
Söker du på jordpunkter 240 får du fler svar.
av Amarace
Lennarte, att ge ut färger sådär utan att veta kan göra att det blir tokfel. Brun på instrumenthuset är belysning alternativt p-bromslampa beroende på vilket kontaktstycke det är, blå är höger blinkers, röd beror också på kontaktstycke, laddlampa eller ac, även svart finns fler av.

Christian NS240, jord till instrumenthuset är Svart på nr 4 på det fempoliga kontaktstycket, och sitter i andra änden i en ringkabelsko till höger på undersidan/sidan av instrumentbrädan på förarsidan, kan vara till vänster på undersidan, är en stjärnskruv som håller ringkabelskorna.

@Forz , Tyvärr inte hunnit testa ännu[…]

Bilen är nybesiktad och man såg inget f[…]

Jag har svårt att tro att en bil med manue[…]

Däckdimensioner på 17 tum

Det går bra. Jag använde själv en […]