Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bönan
Jag håller på att byta innertak på min 245a. Helt nytt innertak, identiskt med det ursprungliga. Inga problem att sätta ribborna på plats och inga problem att klämma fast kanterna i karossen "läpp" hela vägen runt - förutom sista långsidan i bagageutrymmet.

Det är tajt och man får helt enkelt ingen kraft att sträcka det tillräckligt. Jag har börjat fundera på om det alls går utan att ta ur sidorutan i skuffen, men det vill jag helst låta bli att göra.

Någon som har gjort detta, hur gjorde ni?
av Amarace
Har du alltså satt fast det i bakkant innan sidan? Gör om isåfall, spänn sidorna först och bakre sist (men dra efter bakåt hela tiden, men spänn inte fast det i bakkant, det gör du sist.
av bönan
Lossade bak, använde hårtork och kom på ett bättre handgrepp. Satte fast bak sist. Nu sitter det på plats och ser perfekt ut, tack för tips.
av bönan
Ajjemen, kommer några stycken här. Börjat skruva tillbaka grejer, blir riktigt bra. Solskydden var lite knepiga, tror jag ska byta från 6-kants till torx så blir det lättare att få det att ta gäng.

Ser på bilderna att det ser lite hängigt/slappt ut på mitten men kan intyga att det blev bättre när taklampor och kurvhandtag kom på.

Bild
Bild
Bild

@Forz , Tyvärr inte hunnit testa ännu[…]

Bilen är nybesiktad och man såg inget f[…]

Jag har svårt att tro att en bil med manue[…]

Däckdimensioner på 17 tum

Det går bra. Jag använde själv en […]