Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_240_GL
Har en Volvo 240 -88 där intervalltorkarna fungerar ibland men för det mesta så går torkarna hela tiden när jag har ställt in den på intervall. Har bytt torkarspak och även relä men det hjälper inte.
Kan det vara torkarmortorn det är fel på?

tacksam för alla svar
av Frownlayer
troligtvis e det sladden som går mellan spaken och intervallrelät...
eller att du har kopplat in det fel. kolla alla sladdar och kolla så att du kopplat rätt...
Användarvisningsbild
av Hilmer
Antagligen motorn som är på väg att ge upp, kan få lite skumma fenomen så.
Iaf till den lägger av helt...
av Volvo_240_GL
Jag har haft mina funderingar på motorn, för jag vet att på 740 är det ofta ett stift som bränner av till intervallen. Jag får testa med att byta till en annan motor
av Addict
Har samma roliga fenomen på min. När bilen är kall har jag ingen intervall men när den blir varmare eller om det är torkarmotorn som blir varmare, så funkar det. :D Dessutom går min torkarmotor sjukt långsamt och det gnäller i länkaget. Trots att jag kopplat loss länkaget och kännt så det löper silkeslent och fettat in alla leder.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ta bort locket över snäckväxeln. Där finns ett bleck som ska jorda mot locket. Putsa av bleck och lock med sandpapper och stryk på lite fett.

Motorn bromsas genom att kortslutas i parkeringsläget så att den stannar tvärt. Utan jorden funkar inte det utan den hinner förbi parkeringsläget och fortsätter gå.
av Volvo_240_GL
Ok då får jag kolla det, hoppas att det hjälper :D
av pevalge
jag har haft liknande fel på min, jag satte dit än annan motor då funkade det
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]