Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
För många år sedan hade jag en Volvo 244 med kromade sargar runt dörrhandtagen( utsidan) vilket jag tyckte var snyggt. Jag äger idag en 240 (-88) som jag skulle vilja styla med detta. Vet någon av er som läser detta om kromade sargar finns att få tag på idag? Har sökt på några styling sidor men inte funnit sådant i deras sortiment/Stig
av Amarace
Det var ju originaltillbehör som såldes av Volvo, tippar dock på att dom kanske inte finns att köpa nya, men det kan ju vara värt att kolla (du behöver då även tätningarna som är speciella för dom).
Skroten är annars ett tips.
av Amarace
Hasse63 skrev:Kromade sargar runt öppningshandtagen på insidan är också snyggt..Ta från 140 serien..passar på 240 :wink:
Fast då ska man ju ha svart inredning också, ser dumt ut med svart sarg och annan färg på dörrsidorna.
(man måste ju ha plastsargarna från 140 också då dom är mindre för att aluminiumsargarna ska få plats, kan säkert gå att slipa om 240 sargar, men om det blir bra vete attan)
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]