Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blomman
Hallå.
Jag har införskaffat mig en 445-90 b18fp motor.
Tillsaken är den att den går bra,men har tomgång på ca:1300 varv hur får man ner den?
Har även hittat en kontakt som jag ej hittar "hanen" till,är en svart gummiklädd som är med kabeln till tempgivaren men viker av 10cm innan.
Bytte termostat idag efter en provtur så är det någon fjantig motor som går en stund efter bilen stängts av,finns förgrening från kylslangen till den,och den returnerar sedan till kylaren.Bör inte fläkten gå i samband med det?
Vär sitter reläet till fläkten,vid säkringarna är det den stora runda?
Lite saker att fixa (ska bes på fredag) och får val arbetsorder där ifrån annars haha.
Kan den höga tomgången påverka avgasvärdena så det blir ombes på det?
av Bj_
den okända kontakten behöver du inte oroa dig för, det är standard på 440/460 :D hittar du ingen hane så stripa undan den så den inte är ivägen och se glad ut :wink:
av blomman
Har ett sprucket insugs gummi (mellan luftfilter och motor). Såg att LMM kontakten var urdragen,satte i den och den hackade som f*n var tvungen att dra ur den igen.
Kan det bero på det spruckna gummit månne?
av Bj_
kan vara insugsgummit. vet att opel hade det på vectran. ricke som fan då också. testa byt. kolla med skroten om de har någon som är hel :D
av blomman
ska kolla det :)
Får väl en större arbetsorder i morgon :cry:
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]