- mån 14 feb 2022, 16:45
#1488573
Hej Jag äger för närvarande en Volvo 245 L som registrerades första gången i februari 1976 i Frankrike. Motorn är en B20A parad med en M45 växellåda. Jag vet att den här konfigurationen är ganska sällsynt, men jag kollade den och det är verkligen en M45. Nu skulle jag vilja veta om det är möjligt att behålla klockhuset och installera en M46 istället. Säkert är längden på axeln som länkar växellådan till den bakre diffen annorlunda, men skulle det vara något annat element som kan göra detta byte inte möjligt? Har någon av er gjort det och kan ge mig ifos? Tack för hjälp Christian
Är det sprängkåpa/kopplings kåpa du menar? Den tillhör växellådan på M45/46/47. Men, du måste ha en M46 före -86 (tror jag det är), senare modeller har inget uttag för hastighetsmätare. Kardanstång (främre delen) måste du också ha
- By RMn