Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Värmlänningen
#1273608
Tjena på er
Har några frågor ang min Volvo 244 -75.
Kan jag byta dom främre tätningarna på vevaxeln och kamaxeln om motorn sitter i bilen och självklart får man plocka bort allt som "är i vägen"( motorn är en b21)?
Sen har jag en efterlysning! Vill ha tag på en fräsch höger framskärm och låskolvar med nyckel till dörrarna och bagagelucka!
Tacksam för svar
/Anders
Användarvisningsbild
av lennarte
#1273858
Kylaren bör tas bort, likaså fläktbladen. Då blir de betydligt lättare, även om det förmodligen går att göra ändå. Eftersom vevaxelremskivan måste bort, blir det problem med framför allt skyddet runt fläktbladen om man inte tar bort det

Jag har säkert rullat 15k mil med sugfemma. […]

Jag snackade med en SFRO gubbe och vad man vill s[…]

Volvo XC60-27

Min plan är att byta bort fruns Toyota RaV4 -[…]

Original på K motorn sitter en 2-ports Pierb[…]