Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritte_440GLT
Jag har en liten 440GLT som inte alltid vill som jag vill.
Vid fuktigt väder vägrar den bara att tända, har kollat alla kontakter jag hittar och tänddelar men den förblir död...
Tills solen har fått värma huven några timmar, då den helt slutar jävlas med mej och går som en klocka igen.
Har inte tid att vänta på den jämt, så jag vore tacksam för tips.....
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kan vara glapp nånstans, som allt annat så utvigar sig koppar lite när det blir varmt. Svårt att hitta, men starta motorn och ryck i alla kablar du hittar. Har du tur så dör den då, och då vet du på ett ungefär var det är.
Användarvisningsbild
av lysberg
Fritte_440GLT skrev:Jag har en liten 440GLT som inte alltid vill som jag vill.
Vid fuktigt väder vägrar den bara att tända, har kollat alla kontakter jag hittar och tänddelar men den förblir död...
Tills solen har fått värma huven några timmar, då den helt slutar jävlas med mej och går som en klocka igen.
Har inte tid att vänta på den jämt, så jag vore tacksam för tips.....
Hade ungefär samma problem med min 440GLT -89. Då var det glapp i ett kontaktstycke som satt på kablaget ner till startmotorn. Bytte detta och TADA! no more trubbel.

Lycka till!

/David
av 440GLT
kolla så att inte fördelarlocket är sprucket. lukt i fördelaren kan bilen uppföra sig på det viset.

Hej jag har en volvo s70/ 2000 Har besiktat bil[…]

Hej hade P1671 Felkod förut då jag byte[…]

Mått till rails på 945:a

Nån som har måtten vart railsen sitter[…]

D4 VEA dricker olja

Ingen idé att köra inkörningsolja[…]