Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse Bus
Jag hittade en vacumslang som var sprucken på min 460 95:a och fixade den, efter det så gick bilen som en potta skit. Slangen går från insuget upp till vänstersidan under vindrutan till något som ser ut som ett relä eller liknande. har kollat tomgångsmotorn (rengjort) men vet inte riktigt om det är fel på den. Skulle vara tacksam för snabbt svar eftersom jag ska till USA på Måndag 8) , kan va skönt att veta att bilen funkar när man kommer hem. Tack på förhand.
av ZeoN
Det där verkar skumt är det till spolen den möjligen går ? Vet att vissa motorer har spole med tändstyrning & vakumklocka i ett set.....
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vakuumgivaren? Svart, ~2*5 cm, trepolig kontakt? Brukar stå GM på den.
Kolla slangen en gång till, prova att blåsa igenom den så den inte är tät, rensa nippeln i insuget.
Användarvisningsbild
av boostofta
och hittar du inget fel på slangen, byt den!

Måste vara slangen till MAP sensorn, det är den samt tempgivare och varvtalsgivare som bestämmer bränslemängden på din bil. Minsta läckage eller strypning på slangen ger fel värde o dålig gång.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]