Tobb3 skrev:kallsund skrev:Hej.
På min hade givaren som sitter i kylaren gett sig (kostar ett par hundra).
Du kan testa om fläkten är ok genom att ta loss kontakten till givaren och kortsluta kontakten med en sladdstump (akta fingrarna för fläktbladen bara). Givaren sitter halvvägs ned på kylaren "kant", på förarsidan så att säga.
mvh
Kalle
okej tack, då testar jag det.
när jag bytte termokontakten så gick fläkten igång typ en halv cm från det röda på mätaren, och jag fick hjälp av en mekaniker som kände på slangarna och sa att det var ok och att jag skulle byta tempgivaren, så den är nu bytt och nu vill inte fläkten gå. när man kör bilen så verkar tempraturen vara ok, när man står still eller kör i låga farter så stiger tempraturen på mätaren och fläkten går inte.
alla kablar verkar ok.
fläkten går igång när man kortsluter kontakten till termokontakten. nån som har nån ide ??
2 st Volvo 480 Turbos båda 88:or ena krockad
