Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
En genfråga till Volvo 244GLE: Jag hade som sagt en sådan värmare (tror jag?) i en 244 -79. Men jag hade ett mekaniskt urverk till vänster om förarstolen i stället för en elektronikbox från Hella som tidur. Det syns en sådan på din bild. Kan den värmaren ha varit jämnårig med bilen?
Jag ägde bilen på sent åttital.
av emil_yttervik
Tack , den infon räcker en bra bit för mig. Nu gäller det bara å komma igång med meckandet, blir nog framåt hösten...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av lennarte
Ett litet tips, montera upp värmaren "på bänk" och provkör den ordentligt innan du börjar borra hål i bilen. Det är en massa "bök" att greja med värmaren monterad i bilen, och har du otur har du kanske monterat värmaren i onödan.

Mvh
Lennart
av volvo244gle
Rådlös skrev:En genfråga till Volvo 244GLE: Jag hade som sagt en sådan värmare (tror jag?) i en 244 -79. Men jag hade ett mekaniskt urverk till vänster om förarstolen i stället för en elektronikbox från Hella som tidur. Det syns en sådan på din bild. Kan den värmaren ha varit jämnårig med bilen?
Jag ägde bilen på sent åttital.
Mig veterligen så kom de elektroniska tiduren först på 80-talet, så "äggklockan" kan mycket väl vara original. :)

Hella-boxen på värmaren? Den styr förbränningen, fläktar o.s.v.. och sitter där oavsett typ av tidur.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]