Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tilly
Amarace skrev:Det mäts inga värden där katalysatorn påverkar på 88 o äldre, det är endast CO som mäts, därav att det inte är krav på fungerande katalysator även om den måste sitta där.
(I teorin däremot ska den ju fungera, men då det inte mäts så kan dom ju inte se hur funktionen är på den)
Var det inte ungefär det jag skrev då, fast med andra ord? :)
av Amarace
Tilly skrev:
Amarace skrev:Det mäts inga värden där katalysatorn påverkar på 88 o äldre, det är endast CO som mäts, därav att det inte är krav på fungerande katalysator även om den måste sitta där.
(I teorin däremot ska den ju fungera, men då det inte mäts så kan dom ju inte se hur funktionen är på den)
Var det inte ungefär det jag skrev då, fast med andra ord? :)
Det var ett tillägg till det jag skrev först, som ju bara var enklare beskrivet, så ditt var väl ungefär det jag skrev med andra ord också, om det nu ska tävlas om vem som skrev vad först...

Strunt samma hur det nu är.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Stort tack för svaren! Och tack för tipset, Lennart! Snart är det ju dags för besiktning så jag ska då komma ihåg att ta en bild på avgasvärdena så vet jag hur det står till.

Det går "luftblåsor" i ledni[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Generator Pv 444

Hej! Tack för svar ja orginal Astrolite.Kolen[…]

Kontakten till ECU:n är ju alltså delad[…]