- tor 03 dec 2015, 17:13
#1026020
Okej då gissade Jag rätt att det var kylpasta.
Det sitter en aluminiumbit fast i bilens kaross,med två 8mm bult. Och sedan sittrer Tändmodulen med två sjärtnskruvar fast i denna aluminiumet.
Men det är även Aluminium på tändmodulens baksida och så sitter den fast i aluminium på bilen, Förstår ni ?
https://www.google.se/search?q=t%C3%A4n ... 5kQqorM%3A
Sådär, och som sagt på tändmodulen är det en bit aluminium som är 'intregrerat' i själva tändmodulen.
Ska Jag lägga bakom aluminiumet som sitter med 8mm bult fast i karossen? Alltså den som är ca 10mm tjock, eller ska Jag lägga mellan tändmodul och denna platta?
För att förtydliga till övriga som undrar om det funkar att köra med tändmodul från en -88 i en -85 så funkar det.
-)
Rådlös skrev:Om det är kylpasta så skall det vara mellan aluminiumplåten och själva elektronikboxen. Om elektronikboxen redan sitter fast i aluminiumplåten (?), så skall det vara kylpasta mellan aluminiumplåten och karossplåten. Alltså där du monterar den. Kylpastan har goda värmeledande egenskaper och den skall leda bort värmen.
Okej då gissade Jag rätt att det var kylpasta.
Det sitter en aluminiumbit fast i bilens kaross,med två 8mm bult. Och sedan sittrer Tändmodulen med två sjärtnskruvar fast i denna aluminiumet.
Men det är även Aluminium på tändmodulens baksida och så sitter den fast i aluminium på bilen, Förstår ni ?
https://www.google.se/search?q=t%C3%A4n ... 5kQqorM%3A
Sådär, och som sagt på tändmodulen är det en bit aluminium som är 'intregrerat' i själva tändmodulen.
Ska Jag lägga bakom aluminiumet som sitter med 8mm bult fast i karossen? Alltså den som är ca 10mm tjock, eller ska Jag lägga mellan tändmodul och denna platta?
För att förtydliga till övriga som undrar om det funkar att köra med tändmodul från en -88 i en -85 så funkar det.
