- tor 05 nov 2015, 13:18
#1018173
Vist är det L- Jetronic.
Motronic sitter på äldre turbobilar, och det hade inte svärmor. Även om man trodde att både hon och bilen skulle lyfta från marken innan hon kom iväg. Första omgången lameller höll 7000 mil andra bara 1000 mil. Sedan fick hon inte köra mer....
L-Jetronic och Motronic har en skiva (klaff) som rör sig i förhållande till mängden luft som passerar medan LH (både 2.2 och 2.4) har en tråd som värms upp och kyls av förbiströmmande luftmassa.
Det ena heter följdaktningen Luft MängdMätare (LMM) och den andra Luft MassaMätare (LMM). Inte krångligt alls, eller ?:-/ ??:-/ :roll:
Mvh
Lennart
Rådlös skrev:Det hör till en L-Jetronic.Fel av mig....

Motronic sitter på äldre turbobilar, och det hade inte svärmor. Även om man trodde att både hon och bilen skulle lyfta från marken innan hon kom iväg. Första omgången lameller höll 7000 mil andra bara 1000 mil. Sedan fick hon inte köra mer....
L-Jetronic och Motronic har en skiva (klaff) som rör sig i förhållande till mängden luft som passerar medan LH (både 2.2 och 2.4) har en tråd som värms upp och kyls av förbiströmmande luftmassa.
Det ena heter följdaktningen Luft MängdMätare (LMM) och den andra Luft MassaMätare (LMM). Inte krångligt alls, eller ?:-/ ??:-/ :roll:
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V