Nää, det fungerar bara med äkta hembränt... :-/O/
Skämt åsido, Det kan vara många fel, så här står det under F&Q på denna förträffliga sida,
2-3-2 = Lambdareglering (tänder miljölampan)
Villkor:
Det adaptiva systemet har kompenserarat för snabba förändringar av bränsle/luftblandningen. Styrenheten får information från lambdasonden om bränsle/luftblandningen är för fet eller för mager i tomgångsområdet. Det adaptiva systemet kompenserar detta genom att feta upp eller magra ut för att behålla λ=1, vilket är rätt bränsle/luftblandning. När adaptiva systemet har kompenserat näst intill maximalt vad det klarar av tolkas detta som onormalt och felkod 2-3-2 sätts.
Felorsak:
Motorn går för magert:
Luftläckage.
Lågt bränsletryck.
Felaktiga givarsignaler.
Motorn går för fett:
Högt bränsletryck.
Förorenad motorolja.
Läckande insprutare.
Läckande EVAP ventil.
Felaktiga givarsignaler.
Läckande avgassystem.
Felsymptom:
Tjuvstopp vid kallstart.
Eventuellt hög bränsleförbrukning.
Olika körbarhetsproblem.
Du kanske redan har denna lista annars finns den här
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 91#p209323
Jag får också denna felkod, det verkar som jag får den när jag "slipar till bromsskivorna". jag kör så lite så jag får rostmarkeringar på bromsskivorna och en eller 2 ggr i månaden så "gasar jag på" och drar upp den gamla pärlan ett par ggr till 160 - 180km/tim. och bromsar så kraftigt så ABS-en börjar "ge sig till känna" så funkar bromsarna en månad till (i bästa fall) men jag får felkod. Jag har ingen "motorstyrningslampa (det är en -88B) men jag kollar felkoder då och då eftersom jag vet att det kommer 2-3-2 då och då.
Mvh
Lennart