Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan ... tycker det låter konstigt från framvagnan när där kommer ojämnheter i marken. Typ att det skulle vara nått löst från fram dämparna som ger av sig ljud där där kommer snabba ojämnheter. Är det kanske styleden som har glapp eller nått annat?.... lite svårt o förklara ljudet =/.

sen har jag att när jag backar så går avgassystemet i karossen, och man känner vibrationen från avgassystemet... någon fästning som fattas ?

Tacksam för alla svar !
Användarvisningsbild
av Jonte_83
Mittunder brukar lossna, kolla det. Hade det problemet på en 460;n
Användarvisningsbild
av vetten
Har du kollat så att inte ett av krängningshämmarstagen har gått sönder dom brukar ge upp i kulleden när dom blir slitna

vetten
Användarvisningsbild
av kallsund
JoeyJordison skrev:Hejsan ... tycker det låter konstigt från framvagnan när där kommer ojämnheter i marken. Typ att det skulle vara nått löst från fram dämparna som ger av sig ljud där där kommer snabba ojämnheter. Är det kanske styleden som har glapp eller nått annat?.... lite svårt o förklara ljudet =/.

sen har jag att när jag backar så går avgassystemet i karossen, och man känner vibrationen från avgassystemet... någon fästning som fattas ?

Tacksam för alla svar !
Hej. På min var krängningshämmarstagen helt slut och gav upphov till missljud i gupp. Dom är ganska lätta att byta. Det är en ca 20 cm lång pinne med kulleder i ändarna. Den sitter "bakom" stötdämparbenet.

mvh
Kalle
Tack för hjälpen.... jag är inte helt bakom flötet när det gäller bilar ... men valde den snabba vägen så man inte byter ut fel saker.... har varit volvo ägare i ett par månader nu... hade peugeot 405 mi16 innan.... ALDRIG MER ! plocka ut innälvorna totalt o felsökte allt i den peggan .... men den blev fan aldrig bra.... nä fan ... LÄNGE LEVE VOLVO =) !!!

O tack för svaren !!!
Användarvisningsbild
av kallsund
Då är det ju bara att gratulera till volvon :D . Tycker dom är klart bättre än sitt rykte, förutom möjligtvis rostskyddet, som ju är riktigt uselt :evil: . Ska du behålla bilen kan ju ett tips vara att köpa tunn dinitrol och spruta inne i dörrar, trösklar, baklucka m.m. Brukar göra det med mina "klenoder" och tycker det funkar bra. Även den därna framvagnen bör man ju hålla koll på map. rosten.

Gällande klonket så kan det ju vara styrleden oxå. Fick 2:a på den sist men det klonket var inte så markant som på stagen.

mvh
Kalle

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]