Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hilmer skrev:Dom kan ju vara ett gissel att få plats igen om man inte kan vinkla dom rätt (pga stötfångarhöljet).
Så ett sätt är ju att demontera eller släppa på stötfångaren ute vid balken, sen när listerna är på plats så justerar man upp höljet så att det möter listen korrekt!
Tack för ditt svar hilmer :)........har du lust att skriva en kort liten beskrivning hur jag ska göra för att lossa på höljet vilka skruvar jag ska släppa på osv osv

Tack på förhand

Mvh maccus
Det enda du bör släppa på är dom fyra muttrarna som sitter i balken, de som sitter i skärmarna bör du låta va eftersom du med största sannolikhet kommer att förstöra dessa fästen om du försöker. Eller ja, det ska ju gå att dra bort höljet utan att att skruva, men sannolikheten att det går att demontera som det är tänkt är liten.
På insidan av balken där bärjärnen sitter fästa i balken sitter det 2st 19mm(?) muttrar på vardera sida (enligt bild) som man får släppa på lite, sen går det att justera balken i höjdled men även något i sidled.

Bild
Hilmer skrev:Det enda du bör släppa på är dom fyra muttrarna som sitter i balken, de som sitter i skärmarna bör du låta va eftersom du med största sannolikhet kommer att förstöra dessa fästen om du försöker. Eller ja, det ska ju gå att dra bort höljet utan att att skruva, men sannolikheten att det går att demontera som det är tänkt är liten.
På insidan av balken där bärjärnen sitter fästa i balken sitter det 2st 19mm(?) muttrar på vardera sida (enligt bild) som man får släppa på lite, sen går det att justera balken i höjdled men även något i sidled.

Bild
Tack så jättemycket för hjälpen hilmer
Jag ska ge dom 4 stycken 19 mm bultarna lite 5-56 på kvällen före så släpper dom nog lite bättre :-)
Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Hittade denna också från en gammal tr&[…]