Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomb66
Har nu kört 1000mil med min V40, maken till skramlande bil har jag nog aldrig varit med om.
Har åtgärdat det mesta men ett klingande ljud från Vänster framdörr? finns kvar.
Någon som haft klingande ljud och vet vad det kan vara?
Är det någon idé att lämna in bilen på verkstad?
TB
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Tänk på rubriken...
av hasofy
Samma här, jag har besktivit problemen med skrammel i de två första kvartalsrapporterna på min blogg.

Lämna in bilen på verkstad så fixar de det, men skramlet kan återvända och dessutom uppstå på nya ställen, som i min V40. Jag var faktiskt inne på verkstad idag igen med skrammel från bakdörren och från instrumentbrädan. Jag kommer skriva mer om det i nästa kvartalsrapport om en vecka.
av ricopet
Trist att höra att era bilar skramlar, men min bil har nu gått drygt 1500 mil och har inte märkt av något skrammel.
Kanske haft tur och fått en väl ihopskruvad bil.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är helt sjukt att Volvo inte kan bygga tysta bilar!!!
På svenska landsväg ska bilen verkligen vara helt tyst utan minsta skrammel även när man kör ner i ett potthål eller dundrar över lite farthinder och broskarvar.

Spelar man sedan lite hög musik så ska man inte störas av något rassel FÖR DET ÄR INTE Premium Sound!
Användarvisningsbild
av tedsvensson
Tre gånger har jag varit inne för knakande i vänster framdörr. Riktigt irriterande, men peppar peppar så är den tyst nu. Ratten knirrade också när man gjorde små rattutslag. Verkligen premiumkänsla. Not.
Men tack och lov för garantier, gäller att fixa med en gång i fall det återkommer.
Användarvisningsbild
av mobe
tedsvensson skrev:Tre gånger har jag varit inne för knakande i vänster framdörr. Riktigt irriterande, men peppar peppar så är den tyst nu. Ratten knirrade också när man gjorde små rattutslag. Verkligen premiumkänsla. Not.
Men tack och lov för garantier, gäller att fixa med en gång i fall det återkommer.
Vet du vad dem gjorde åt knakandet så man kan upplysa verkstaden om de inte lyckas hitta något.
Användarvisningsbild
av tedsvensson
mobe skrev:
tedsvensson skrev:Tre gånger har jag varit inne för knakande i vänster framdörr. Riktigt irriterande, men peppar peppar så är den tyst nu. Ratten knirrade också när man gjorde små rattutslag. Verkligen premiumkänsla. Not.
Vet du vad dem gjorde åt knakandet så man kan upplysa verkstaden om de inte lyckas hitta något.
Första gången rätade dom bara upp dörren, mekanikern tyckte den låg för nära och "tryckte på". Andra gången satte dom lite smörjfett lite varstans, hjälpte inte så klart. Jag kan förstå att det är svårt för verkstan att dels hitta och sedan veta vad man ska göra åt det.
Oljud i kupén upplevs ju också så olika. Och det hörs olika beroende på var man sitter i bilen.
Men tredje gången så bytte dom någon del inuti dörren, då hade Volvo själva gått ut med en åtgärd på det sa han - så det är då ett känt fel nu...
Nu är där inget oljud mer, kan knaka till lite om man kör över riktiga hålor eller väggupp, men det är inte så mycket att det stör mig. ;-//

Hur har det gått med detta? Har samma grunds[…]

Han slirade inte så länge för jag […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&ou[…]

Reparera läckande AC

Jo precis. Anslutningarna kan sitta fast och r&oum[…]