Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Min mor har en V60 MY 2012, med vanlig DAB
Her i området kjører hun med DAB radioen og har god dekning overalt.

Selv har jeg en V40 MY 2013 med DAB +
Ubrukelig i samme området, ny programvare er forsøkt fra Volvo, uten hell.

Andre som opplever det samme? Er DAB + mer følsom for signalene enn vanlig DAB ?
Användarvisningsbild
av Doffen
Sendte mail til Radio.no, som jobber med DAB utbyggingen i Norge.
De mente at det ikke skulle være forskjell på DAB og DAB +, så mao. måtte det være feil på bilene jeg har forsøkt på.
Så jeg undrer på om dette kan stemme, har dog ikke prøvd en V60 med DAB + ennå
av Raymond
Lett å benekte det, men man kan sammenligne dab og dab pluss med vanlig tv og hd tv kanaler. Mye mer info på hd, og lettere for at signalet detter ut. Merkes godt hvis man har parabol, ved kraftig regn detter hd kanalene ofte ut, mens de vanlige fungerer lenger.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Har bare prøvd DAB+'en som er i V40n vår og opplever så og si null signalproblemer. Av og til kan det være stilt i 1 sekund kanskje, men ellers er det bare velstand. Har ikke tilgang til noen andre DAB-biler, så har ingen sammenligningsgrunnlag.
Användarvisningsbild
av Doffen
Har fått beskjed om at Volvo jobber med saken, og forventer å få ut en oppatering til i løpet av August.
DAB radioen er rett og slett ubrukelig her, selv i områder som skal ha god dekning etter dekningskartet

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]