Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har efter ett par varv med min ÅF fått reda på att Volvo inte vet hur man ska fixa mitt vattenläckage, det är självklart fortfarande ett ärende.
Min ÅF hade 4st!! bilar som hade samma typ av läckage.

Det handlar alltså om nya V40.
Det går inte att tvätta bilen i automatisk högtryckstvätt (i mitt fall en helt borstlös automatiserad högtryckstvätt).
Jag får då några droppar vatten på den "lösa" hatthyllan samt innanför gummilisten (list bytt) runt bakluckan (lucka justerad).
Efter att min ÅF monterat ned all inredning (i en annan V40) på bakluckan gissar man att det kommer in vatten någonstans i mitten under vingen, dom ville inte riktigt berätta hur mycket som kom in men det handlar om droppar, inte rinnande vatten.
Det vi har gissat på är att plasten i vingen ger vika av trycket av vattenstrålen som tvättar baktill.

Någon mer än jag som har detta problem?

Bild BildBild
mstrandbo skrev:Vasker bare bilen for hånd, med høyttrykkspyler. Men har aldri opplevd å ha vann lekke inn.
När jag kör handtvätt med högtryck så verkar det inte komma in vatten.
Inte så pass mycket att jag ser något iaf.

Det är endast när jag kör med automatisk borstlös tvätt.
kidu skrev:Har sett noen dråper på innsiden av bakvinduet, men tror det kun et fordi jeg har åpnet bakluken etter vask....
Undersök lite närmare :)
Vi får hoppas att det är så men titta på mina bilder och jämför när du tvättat bilen nästa gång.

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]