Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nibbe
Eftersom jag frågar så gör ju inte jag det.
Bilen har flera gånger gått från tyst direkt till fast pip och rött i displayen.
Detta gäller både när jag backar och kör framåt på parkeringen.

Är det bara jag som känner så eller är det någon kalibrering som är offside?
Användarvisningsbild
av Perra83
På S60 -08 fungerade sensorerna klockrent. På C30 -12 är det som du skriver. De kan gå från tyst till fast signal direkt även fast man backar sakta för man vet att man är nära.
Användarvisningsbild
av joel80
Testa att sluta backa med full gas... :wink:
Användarvisningsbild
av Avuriel
Inga problem här, dom är grymt känsliga och är väldigt noggranna. Samt att när jag ''tror'' jag är precis på så är det ändå 15-20 cm kvar. Så ja, jag skulle nog säga att jag litar på dom i den utsträckning att jag inte för det slutat kolla själv heller. Men Det är inga problem.
av hasofy
Avuriel skrev:Inga problem här, dom är grymt känsliga och är väldigt noggranna. Samt att när jag ''tror'' jag är precis på så är det ändå 15-20 cm kvar. Så ja, jag skulle nog säga att jag litar på dom i den utsträckning att jag inte för det slutat kolla själv heller. Men Det är inga problem.
Samma här.
Användarvisningsbild
av Ante2
hasofy skrev:
Avuriel skrev:Inga problem här, dom är grymt känsliga och är väldigt noggranna. Samt att när jag ''tror'' jag är precis på så är det ändå 15-20 cm kvar. Så ja, jag skulle nog säga att jag litar på dom i den utsträckning att jag inte för det slutat kolla själv heller. Men Det är inga problem.
Samma här.
Samma här. Dom har aldrig svikit mig.
Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]

Den har startat villigt många gånger n[…]