Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av santander
Hej!

Försöker för fullt på volvocars.se att bygga ihop en v40.
Jag tänker mig den minsta diesel-modellen (d2 94g)som börjar på 225000kr.

Dock så finns inte "Volvo on call" tillgängligt som tillval under Interiör>klimat.
Varför inte?

Däremot finns Parkeringsvärmare (4900kr) men den kan man inte styra via en app i sin mobiltelefon om jag förstår det rätt?

En annan fråga:
Jag upplever att det är svindyrt att välja till ett par snygga fälgar.
Ett par 17" "Mannan" kostar ca 10.000kr .

Jag funderar på om det då inte går att välja ett par vinterdäck till bilen (de som ingår alltså) och sedan köpa privat på egen hand en uppsättning däck och fälgar någon annanstans.
Vad tror ni om det?
Går det att välja vinterdäck även om man köper mitt i sommaren?
av ricopet
Santander,

Misstänker att just 94g versionen av V40 D2 har begränsningar i vad som går att välja. Antagligen just för att den är en "snålversion".
Tänker då främst på vilka fälgar som går att välja.

Funderat på att välja något paket, då borde väl lite snyggare fälgar "ingå".

Verkar finnas ett paket som heter parkeringsvärmare, volvooncall för ca 8.900SEK. (Ligger under aktuella erbjudanden=

/R
ricopet skrev:Santander,

Misstänker att just 94g versionen av V40 D2 har begränsningar i vad som går att välja. Antagligen just för att den är en "snålversion".

Verkar finnas ett paket som heter parkeringsvärmare, volvooncall för ca 8.900SEK. (Ligger under aktuella erbjudanden=

/R
Jag har provat lite mer nu.
Jag väljer fortsatt D2 94g och ser att när jag väljer utrustningsnivå "bas" så finns inte Volvo on call valbart under aktuella erbjudanden.
Däremot när jag isället väljer utrustningsnivå "Kinetic" så finns Volvo on call valbart under aktuella erbjudanden.

Så långt, allt bra.
MEN, nu har jag kommit på att jag också absolut vill ha Bluetooth till telefonen men när jag väljer till det så väljs Volvo on call bort :evil:

Hur kan jag få ihop en snålvariant av D2 94g där jag har med både Volvo on call samt bluetooth?
santander skrev:
ricopet skrev:Santander,

/R
Jag har provat lite mer nu.
Jag väljer fortsatt D2 94g och ser att när jag väljer utrustningsnivå "bas" så finns inte Volvo on call valbart under aktuella erbjudanden.
Däremot när jag isället väljer utrustningsnivå "Kinetic" så finns Volvo on call valbart under aktuella erbjudanden.

Så långt, allt bra.
MEN, nu har jag kommit på att jag också absolut vill ha Bluetooth till telefonen men när jag väljer till det så väljs Volvo on call bort :evil:

Hur kan jag få ihop en snålvariant av D2 94g där jag har med både Volvo on call samt bluetooth?
High Performance Audio har Bluetooth...
mgmannen skrev: High Performance Audio har Bluetooth...
Aha, bra.

Jag har nu valt det som heter "High Performance audio, cd och 5" färgskärm". = pris 4000kr.
Ett audiosystem med bl.a. bluetooth står det.
Innebär detta precis som jag vill ha det att när jag kliver in i bilen så ska den automatiskt känna av min iphone. Jag kan spela musiken och tala i telefon genom högtalare medans jag kör?

Med detta tillval så lyckades jag faktiskt kombinera det med volvo on call (var tvungen att välja Kinetic).

MEN, det finns även något som heter "Handsfree bluetooth" som kostar 6725kr.
Vad exakt gör denna? Är det denna funktion som behövs för att kunna tala i telefon via högtalarsystemet?

När jag provar att välja till "Handsfree bluetooth" så väljer datorn automatiskt bort både "Volvo on call" samt "High Performance audio, cd och 5" färgskärm"
av Raymond
Handsfree BT er for de som IKKE har VOC. Om det er som tidligere så er det en ettermontert variant, Parrot?

Och om du har möjlighet, legg til några kronor ekstra för att få 7" skärm.
Användarvisningsbild
av SoKn
santander skrev:
Aha, bra.

Jag har nu valt det som heter "High Performance audio, cd och 5" färgskärm". = pris 4000kr.
Ett audiosystem med bl.a. bluetooth står det.
Innebär detta precis som jag vill ha det att när jag kliver in i bilen så ska den automatiskt känna av min iphone. Jag kan spela musiken och tala i telefon genom högtalare medans jag kör?
Ja. Den lånebilan jag hade under en helg hade bara HP Audio CD 5" och klarade det du skriver.
santander skrev:
MEN, det finns även något som heter "Handsfree bluetooth" som kostar 6725kr.
Vad exakt gör denna? Är det denna funktion som behövs för att kunna tala i telefon via högtalarsystemet?

När jag provar att välja till "Handsfree bluetooth" så väljer datorn automatiskt bort både "Volvo on call" samt "High Performance audio, cd och 5" färgskärm"
Jag är lite osäker på "Handsfree bluetooth", men tror att du bl.a får röststyrning.
Raymond: Jeg har ikke VOC, men har handsfree BT og streaming av musikk.. Har da HP Multimedia 7".

Så jeg skjønner heller ikke hva den ettermonterte varianten er god for.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag skulle rekommendera att du överväger Momentum, den har bland annat väldigt bra fälgar standard, samt att Mannan endast är 1100 kr tillägg om du har den. Du får även MASSOR med mer finesser som jag personligen säger är helt klart värt det. Bland annat stämmningsbelysningen, Infällbara speglar, T-Tec klädseln som är världsklass delskinn. Med mycket mer.

Jag kan tillägga att jag inte har VOC men jag har BT handsfree med streaming och usb. Jag tog teknikpaket Premium. Vilket då inkluderade Keyless drive samt hela Premium multimedia systemet.

Jag tror inte att du kan få ''94g'' versionen med Momentum eller Mannan däcken, däremot så är 99g fortfarande godkänd som miljöbil trotts strängare regler efter skiftet 1013.

PS:!! Jag valde inte ''Handsfree Bluetooth'' som ett val, och har alla BT funktioner ändå. Tror att du inte behöver den om du väljer High Performance eller högre.

Ville bara dela med mig av min egenskap fr&ari[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]