Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rundelight
Hej All

Jeg leder efter forslag til hvordan equalizer skal indstilles for at lysna på pop rock

Jeg brukar selv følgende indstilling:

Instillingerne under sound er alle I neutral position. : Bass and treble/diskant

Equalizeren har jeg sat således:

60Hz: 2 up
200Hz: 2up
1KHz: 7 up
3Khz: 7up
12KHz: 4up

Er der nogan der ønsker at dele deres setting, da ville jeg være mycket interesseret?

Regards
Rundelight
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag tror jag har min på nästan samma, funkar jättebra.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Tjena, Jag har nu kollat exakt vad jag har för inställningar, samt att jag ändrat lite idag.

60Hz: 2up
200Hz: 2ner
1KHz: 3up
3Khz: 4up
12KHz: 7up

Samt att jag har satt generell ''Sound'' inställningar på: DPLII Surround ner helt på Minimum. Bas på 2ner, Fader på 3 bak, DPLII Center 3up.

Detta resulterade i att jag får mycket renare ljud vid hög volym samt att ''Loudness'' effekten inte blir lika påträngande.
Dock påverkar dessa inställningar framför allt den musik jag kör med Spotify över Bluetooth, då vissa inställningar endast påverkar DPLII.
Vanlig radio kör ju med 3CH som är enbart 3 kanals ljud och inte nyttjar systemet på samma sätt.

PS: Jag använder ''Premium Sound Multimedia 7'' DVD'', 10 Högtalare.
Användarvisningsbild
av Avuriel
JoSo skrev:
FiddeUBC skrev:Nej
Saknas det? Eller er ljuden god som den er?
Jag hade gärna haft en Sub, men trotts det skulle jag säga att på Premium sound har den nog med tryck faktiskt. Det gäller att ställa in Equalizern rätt bara för att få ett bra ljud.

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]