Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Sitter och räknar på en ny V40 Cross Country, och funderar på om jag kan ha mina vinterdäck från V60.n på den nya? :roll:

ÅF visste inte riktigt, fick inget klart svar om denna fråga... :evil:

Någon som vet????
av therep
Det beror nog på vilka fälgar/däck du har, har sett en V40 med 16" Oden. Är dock osäker på om Cross Country och vanliga V40 använder sig av samma hjul.
av Hyxarn
Dina V60-vinterhjul passar perfekt. Det är så bra att det är exakt samma däckdimension också.
Användarvisningsbild
av Ante2
VolvoBengan skrev:Sitter och räknar på en ny V40 Cross Country, och funderar på om jag kan ha mina vinterdäck från V60.n på den nya? :roll:

ÅF visste inte riktigt, fick inget klart svar om denna fråga... :evil:

Någon som vet????
Dom passar... Har 16" fälgar från S60 som sitter på sambons V40 nu.
av SnartXC90ægare
Bild
Bild

Advanti raptor 17 tum...kunde haft både 18 och 19 kanske. Komfort och svängradie kanske skulle ha blivit kassare...så det blev 17.
Hit or shit?
Användarvisningsbild
av Avuriel
SnartXC90ægare skrev: Advanti raptor 17 tum...kunde haft både 18 och 19 kanske. Komfort och svängradie kanske skulle ha blivit kassare...så det blev 17.
Hit or shit?
Det ser mycket bra ut, däremot lade jag märke till en detalj som jag saknar från min V40, det är Blank listerna runt rutorna. Skall inte dom också sitta på CC? Dom hade jag inte velat vara utan...

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]