Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WSAB
Provade en V40 häromdagen och den hade glastaket. Tyckte det var helt värdelöst för föraren och frampassageraren. Det är ju bara ev. baksätespassagerare som har nån nytta av taket då det var ca 30 cm "oglasat" tak mellan vindrutan och glastaket och på grund av dom kraftigt lutande a-stolparna så började glastaken nånstans vid nackskydden ungefär om man har stolen i normalt läge för mig som 1,80 m lång.

Det var mulet så jag upplevde inte att det blev speciellt ljusare i bilen än en med vanligt tak. Skulle aldrig betala extra för det med facit i hand, fast jag var sugen innan provkörningen. Kört andra bilar med glastak även över framsätena och jag tycker det blir mer rymd och en mysigare känsla i dom bilarna.
av Lövet
Bra info. Inte helt lätt att veta på förhand..
Användarvisningsbild
av Funk
Jag tycker personligen det är helt OK, det ger en betydligt ljusare kupe' utan att man bländas av högt stående sol vilket kan hända i bilar med "vanliga" glasluckor...om jag skulle köpa det på min egen bil är kanske inte lika självklart. Men hursomhelst gäller väl generellt att man kollar hur ett option för nästan 10.000:- verkligen är innan man beställer det..

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är ljuset man vill åt, inte fågelskådning från förarplatsen.

Mina fem cent....

/Martin
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag älskar det, det ger så himla mycket mer volym till hytten, det är en känsla. Och som ovan, inte fågelskådning.
av Krakus
Visserligen en Peugeot men, har haft detta i många år. Älskade i 2 månader. Numera hatar vi det! Det ställer mycket plats från taket. Om solen skinner från lite fel vinkel, stänger man fanstyget. Ja! Det menar jag! FANSTYGET!

Och tänk er att hamna på taket vid en olycka. Nix. Jag vill ha plåt!
Användarvisningsbild
av Ante2
Älskar mitt panoramaglastak...hade inte tänk att välja det först med la till det och det ångrar jag inte.
Det blir lite mera lyxigt och alla som har åkt med i bilen tycker det är grymt läckert.

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]