- sön 18 nov 2012, 17:09
Provade en V40 häromdagen och den hade glastaket. Tyckte det var helt värdelöst för föraren och frampassageraren. Det är ju bara ev. baksätespassagerare som har nån nytta av taket då det var ca 30 cm "oglasat" tak mellan vindrutan och glastaket och på grund av dom kraftigt lutande a-stolparna så började glastaken nånstans vid nackskydden ungefär om man har stolen i normalt läge för mig som 1,80 m lång.
Det var mulet så jag upplevde inte att det blev speciellt ljusare i bilen än en med vanligt tak. Skulle aldrig betala extra för det med facit i hand, fast jag var sugen innan provkörningen. Kört andra bilar med glastak även över framsätena och jag tycker det blir mer rymd och en mysigare känsla i dom bilarna.
Det var mulet så jag upplevde inte att det blev speciellt ljusare i bilen än en med vanligt tak. Skulle aldrig betala extra för det med facit i hand, fast jag var sugen innan provkörningen. Kört andra bilar med glastak även över framsätena och jag tycker det blir mer rymd och en mysigare känsla i dom bilarna.