Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Såg nu idag att man kunde provköra v40 på rejmes i halmstad :)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Volvo är lika roliga varje gång det släpps en ny bil.

Bilarna blir släppta på sommaren och då har oftast bilhandlarna sommarstängt, dvs stängt på lördagar
Användarvisningsbild
av CabBO
Var igår (onsdag) och provkörde en V40 och då blev det en D2. Jag blev mycket positivt överaskad utav D2:an. Det var bättre kraft i den än vad jag trodde det skulle vara. Nu går det ju inte att jämföra med min egna T5:a, men för en D2 var det mkt positivt. Bilen i sig är trevlig att köra med korta lägen i den 6 växlade lådan. Sköna säten var det och körställningen kändes mycket bra när man ställt in stol, ratt och övrig utrustning. Kul med den nya instrumenteringen. Kupén kändes lite liten, men det är ju en mindre bil så det är helt ok. Vill man ha större skall man köpa en V60. Bilen kändes tyst att köra och jag tyckte den gav snabba svar när man gasade, svängde, växlade mm. Ett mycket positivt intryck för mig som helhet på denna bil.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Okej kul att höra man vår vål åka till volvo och provåka den :) Annars är väl en v40 d2 kinetic bäst ur ekonomisk synpunkt med tanke på värdeminskning de tre första åren och så.
Användarvisningsbild
av MartinS
simonhalmstad skrev:Okej kul att höra man vår vål åka till volvo och provåka den :) Annars är väl en v40 d2 kinetic bäst ur ekonomisk synpunkt med tanke på värdeminskning de tre första åren och så.
Billigaste är väl alltid det bästa köpet av en ny modell, säljer man den om ett år får man ofta en väldigt marginell värdeminskning.

Men hur kul är det? :)

/Martin
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Exakt!

Kom ifrån jobbet tidigare idag och passade på att köra ut till volvo innan de stängde.
Ville provköra v40 och som vanligt lös tankmätare, det har nog hänt mig ett 10tal gånger nu.

Åkte i vart fall en rätt lång tur. Bilen kändes väldigt bra att köra, det som förvånar mig var motorns styrka trots att det endast var en d2a (vet inte vilken av d2orna)

Negativa grejer som jag hitta.. varför måste det klicka på knappen på spaken vid ratten när man vill använda färddatorn/ kombiinstrumen).... störigt
Plasten var vass när jag skulle stänga bildörren, den del som sitter uppe vid rutan mot bakdörren.

Summa av detta... ja det blir antingen en V40 eller ( XC40 ) nästa år
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag fick ett mail från min volvohandlare i början på veckan att de nu fanns V40 att provköra. Svarade omgående och bad dem återkomma med en tid när jag kan komma förbi.

Jag har ännu inte hört något....

/Martin
av HiTek
Var in till Bilia idag då jag skulle kolla textilmattorna som är nämda "Inscription" i VIDA.
Tog mig en sväng förbi V40 och jävlar va go den är! Backspegeln är ju riktigt läcker och materialet i hela bilen känns solid, gediget och välbyggt! :D

Men det jag absolut älskade mest var helt klart dörrarna och handtagen, gud va fint den slår igen och öppnandet är riktigt mjukt men ändå med lite motstånd så att säga, kändes kung! :)

(Skriver jag ut modellnamnen med siffror så[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]