Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Som Volvo tekniker har jag tillgång til en del skojiga dokument, og nå har det blivit sluppet et internt opplærings/informationsdokument. Kommer en delsaker som jeg gjerne skulle hatt på min V60. Kan snabbt nämna från hukommelsen: varmetråder i frontruta, kylkanal til handskfacket, fjärrstart av brenslevarmare med nykkelfjärren, reservhjul!, motortempmätare (lyssnat lite på kritik?).
Användarvisningsbild
av MartinS
Allt som du nämner är ju sånt som funnits på andra märken i hur många år som helst, det är ju på tiden att även volvo anammar det. Jag hade värme i framrutan på en Ford Sierra jag hade 1990...

/Martin
av Raymond
Presis, det har ju varit en Ford-grej i alla år. Hørte någon snackade om at Ford hadde tatt patent på det?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Raymond skrev: motortempmätare (lyssnat lite på kritik?).
Glädjande att de inte tagit bort den. Finns ju på alla S40/V50, etc. Info om motortemperatur är bra att ha på vintern när man kör med bränslevärmare.
Användarvisningsbild
av crumpets
Raymond skrev:Presis, det har ju varit en Ford-grej i alla år. Hørte någon snackade om at Ford hadde tatt patent på det?
Jag vill minnas att det är anledningen till att det är vanligt på fordar och ovanligt på alla andra märken, ja.
av Raymond
crumpets skrev:
Raymond skrev:Presis, det har ju varit en Ford-grej i alla år. Hørte någon snackade om at Ford hadde tatt patent på det?
Jag vill minnas att det är anledningen till att det är vanligt på fordar och ovanligt på alla andra märken, ja.
Ja, och Land-Rover som vel var Ford ägd ett tag? Och ja, på V40 kan man få reservhjul. Det kan man INTE på V/S60.
av Kluster
Vet inte om det är rätt tråd att lägga in detta i men är detta en ny originalfälg från Volvo? Hittar den inte på svenska Volvo-sidan, kanske endast i Nederländerna?

(från 0m 51s in i videon)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Fälgen visades även i Geneve, under ett tag iaf, se bild: http://www.swedespeed.com/emAlbum/album ... 40-017.jpg Ser ruggigt bra ut!
Vad jag fick ur VPS representanter på V40 visningen så kommer det nya 19" till flera modeller v46. De sa dock inte rakt ut att denna var en sån... :)
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]