Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hänt två gånger nu på 4 månader. Aldrig haft några problem annars. Bilen går som en dröm och aldrig fått någon varning under min ägo.
Lågmilad fantastisk V40 men som idag och för 4 månader sedan totalt tvärdog. Sist körde jag i ca 30 när den bara lade av. Alla lampor i panelen lyste och bilen gick inte att starta igen förrän nån minut senare.

I dag hände det igen. Bromsade in och stannade för en bil framför skulle svänga men tog tid på sig och låg i vägen. Då när jag äntligen kan köra så lyser alla lampor igen och bilen bara stendör. Försöker allt för att få igång den igen och efter någon minut och 10 bilar bakom mig så startar den och funkar felfritt resten av dagen. När detta händer är radio fortfarande igång om det spelar roll.

Vad är det som händer? Vad kan vara fel? Och varför så sällan? Nu är ju två gånger alldeles för många gånger men ändå. Känns inte helt tryggt när man vet att bilen bara kan dö så där...
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]