Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elp
Hej,

Ny här på forumet men efter ha ägt x antal Volvo och läst här på forumet under många år så är det nu dax att regga sig för att ställa en fråga jag inte hittar svaret på.
Äger en V40 CC från 2016 i färgen Osmium Grå Metallic (färgkod 714) som jag har behövt bättra i lite stenskott på under årens lopp.
Nu ser jag att även att "hasplasten" bak i plast blivit ganska ful och behöver bättras på (se bild) - vilken färg ska användas?
Det är ju plast så det bör väl vara något som funkar för det ändamålet. Antar att alla CC har samma kulör på "hasplåten/plasten"?
Kan någon bidra med en länk på ett vettigt (läs billigt) inköpsställe så vore det kanon!

Tack på förhand!
https://imgur.com/a/zo2ysfq
Användarvisningsbild
av elp
Inget svar på 1 vecka och +200 som läst mitt inlägg...
Betyder det att jag är den enda människan som lyckats få märken i den silvriga plasten??
:-o
Bilagor
abc.PNG
abc.PNG (289.64 KiB) Visad 3375 gånger
av kievY
Har för mig detta har diskuterats förut att Volvo har ingen lackpenna för det.. har själv R-design och stenskott på backspeglar och diffuser men inte lyckats hitta rätt färg att kunna fylla i. Fråga Volvo, det kanske ser annorlunda ut tiil CC modellen?
av UnleashFusion
elp skrev: tor 13 feb 2025, 11:30 Inget svar på 1 vecka och +200 som läst mitt inlägg...
Betyder det att jag är den enda människan som lyckats få märken i den silvriga plasten??
:-o
Det sägs att det är "silver 426" men helt ärligt så är det inte många som fixar den plastbiten. då det finns alternativ(exteriör-stylingkit) som ändrar om skidplaten och där är det många färger. MEN har du en volvo åf så åk förbi så kanske dom kan ta fram.. eller till en lackerare som kan hjälpa med färgkoden och sen får du köpa färgen från t.ex. bilfärg etcetc. eller om du åker förbi skroten och kan hitta en begagnad.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Säger också ”Silver metallic (426)” men med matt/halvmatt finish beroende på årsmodell. Färgen är vanligt förekommande på exteriöra detaljer som bland annat stylingpaket till flertalet modeller. Det absolut bästa är att höra med en lämplig återförsäljare.
För mycket camber 940.

Vet inte hur dess a fungerar men ger ställb[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Blanda inte ihop EQE och EQS. :-) De må se […]

Upplever samma problem med den äldre Sensus R[…]