Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alex999
Tjenare tjenare!

Har en v40 från sena 2017 och har nu problem med batterinivån tydligen...

Jag va för ca 1 månad sedan och servade bilen för ett relaterat problem då start/stopp och motorvärmaren inte fungerade pga låg batterinivå. Detta fixades, men idag när jag anlände till jobbet stängde jag av motorn och efter ca 30 sekunder kommer meddelandet "låg batterinivå" upp igen....

Är det dags att byta batteriet eller har någon en annan idé ? Eller kanske egna erfarenheter?

Tack på förhand👍
av Alex999
Ja, bilen va på service och jag sa till dem att ladda batteriet. Allt fungerade efter servicen
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Kan också vara givaren som sitter på minuspolen som är trasig. Har hänt mig och det kostade 300kr att få en ny.

Då hade jag redan bytt batteri för över 2000kr så det var lite surt. Börja att kolla givaren
av Tompamannen
Är nog BMS som Fidde menar, Battery Monitor System. Jag hade också problem med batteriet när jag köpte min bil. Bilfirman hade missat att dra fast plattan där alla pluskablar ansluter så batteriet laddade inte. Dom hade satt dit ett nytt batteri innan den lades ut till försäljning. Upptäcktes av en slump att sirenen startade då larmet trodde att kabeln till batteriet hade plockats bort.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]