Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Vi är på jakt efter en bil och tänkte höra med er vad ni tycker om följande bil:
volvo v40 D2 II Aut - Momentum Business Adv
- 2017 årsmodell
- 8200mil
Utöver momentum finns följande tillval:
- Teknikpaketet
- IntelliSafe PRO paketet
- Klimatpaketet
- Automatlåda
- Metallic färg
- 17tum aluhjul Spider
- Dynamisk Led
Och en del annat roligt. Väldigt bra utrustad tycker jag, har allt och lite till.

Priset är 147.500kr inklusive volvo original vinterhjul 16tum, en gratis service samt 24mån garanti.

Tanken är att ha bilen i ca 2år och sen sälja den.
Vad tycker ni om priset? Ska man slå till? Provkörde den och den kändes trevlig.

Tack!
Jag blev erbjuden ett liknande pris när jag funderade på om jag skulle köpa ut min förra leasingbil. Det var samma årsmodell, men hade gått mindre och det var 10 månader sedan men det du blivit erbjuden låter rimligt.
Jag ville dock ha en leasingbil igen så det blev en ny S60... fast jag gillade verkligen "min" V40 D2 automat.

/Thomas
Funk skrev: mån 12 okt 2020, 16:18 Jag blev erbjuden ett liknande pris när jag funderade på om jag skulle köpa ut min förra leasingbil. Det var samma årsmodell, men hade gått mindre och det var 10 månader sedan men det du blivit erbjuden låter rimligt.
Jag ville dock ha en leasingbil igen så det blev en ny S60... fast jag gillade verkligen "min" V40 D2 automat.

/Thomas
Ok! Hur var bilen utrustad? Aut? Paket?
Verkar vara samma som din kandidat. Hade lastskydd och textilmattor , men annars var det nog samma. Klimatpaket VOC hette det i mitt fall eftersom on-call ingick.
Mitt erbjudande var lite bättre, men inte mycket...men då skall man komma ihåg att bilen då inte behövde rekondas mm, vilket en salubil redan fått gjort.

/Thomas
Uppdatering:
Blir istället en v40 D2 automat (bussiness adv.) Cross Country -17

Osmium grey, Gått 7100mil
Utöver bussiness advanced
- teknikpaket
- Klimatpaket
- IntelliSafe Pro paket
- och en del annat..
24mån garanti ,vinterdäck med volvo org fälgar samt första service gratis.
Pris. 159.000kr
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]