- mån 05 okt 2020, 17:45
#1405600
Bilen som det gäller är en Volvo V40 D2 -18 som jag köpte förra året hos en av de större återförsäljarna.
Bilen kom med Volvo Select (2 år garanti) och direkt vid köpet påpekade jag att AC-n inte fungerade och det skulle åtgärdas inför leveransen.
Såklart gjordes inte det. Men efter några turer hittade de läckan och åtgärdade det. Trodde jag, nu 1 år efter så var ACn tom och idag fick jag tillbaka efter en annan läcka som är åtgärdat. Jag har stor misstanke att dagens åtgärd var egentligen felet från början.
Men nu till saken. Hasplåten fick inte mekanikern av, då han sa att skruvarna har rostad fast. Så han kunde inte sätta på den igen utan den ligger på verkstaden och för att få på det igen så behöver jag pröjsa 3000kr.
Ska verkligen saker rosta fast så hårt efter drygt 2 år som bilen är? Jag tycker det är en absurd summa och bad att få återkomma.
Vad hade ni gjort i mitt fall? Jag är ganska trött på mitt köp, för jag köpte en så pass ny bil med garanti för att undvika dessa saker. Och det är min första Volvo.
Bilen kom med Volvo Select (2 år garanti) och direkt vid köpet påpekade jag att AC-n inte fungerade och det skulle åtgärdas inför leveransen.
Såklart gjordes inte det. Men efter några turer hittade de läckan och åtgärdade det. Trodde jag, nu 1 år efter så var ACn tom och idag fick jag tillbaka efter en annan läcka som är åtgärdat. Jag har stor misstanke att dagens åtgärd var egentligen felet från början.
Men nu till saken. Hasplåten fick inte mekanikern av, då han sa att skruvarna har rostad fast. Så han kunde inte sätta på den igen utan den ligger på verkstaden och för att få på det igen så behöver jag pröjsa 3000kr.
Ska verkligen saker rosta fast så hårt efter drygt 2 år som bilen är? Jag tycker det är en absurd summa och bad att få återkomma.
Vad hade ni gjort i mitt fall? Jag är ganska trött på mitt köp, för jag köpte en så pass ny bil med garanti för att undvika dessa saker. Och det är min första Volvo.
