Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte en begagnad Volvo V40 2013 med Volvo on Call och har parat ihop mobilen med bilen och allt ser ut att fungera som det skall. Har dock en fundering hur positionering uppdateras i appen. Just nu ser det ut som att den enbart uppdaterar positionen när bilen är parkerad och motorn stängs av (eller i närheten) den uppdateras inte löpande.

Exempelvis när jag körde från Göteborg till Stockholm så uppdaterades positionen bara två gånger, när vi stannade för att äta halvägs upp och när vi kom fram och hade parkerat bilen.

Jag har för mig att de nya Volvo bilarna har mer löpande uppdatering av positionen så man kan se vart den under färden och därmed får en bättre uppfattning hur nära föraren är sitt mål om den exempelvis lånas ut.

Kan vara att detta är något som har förändrats med tiden och den årsmodel jag har uppdaterar enbart vid parkering av bilen, så vill gärna höra om någon här kanske har bättre koll eller kan bekräfta hur er bil fungerar.
Min far säger att hand XC60 2018 visar position i realtid. hade hoppats att det var samma här för då kan man göra ett par riktigt smarta hemma automationer.

Får ta och testköra farsans bil och kolla om det stämmer. Kan i och för sig vara något de har ändrat med tiden.

Att kunna tajma in när man lämnar jobbet och automatiskt skickar en notis till partner att man är på väg hem med förväntad restid. Sen via en skärm hemma kunna regelbundet räkna ner tiden.

Brinner mer för teknikintresset än behovet 🤓
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]